-חלק א'-
☚ תעשיית הטכנולוגיות המוקדיות מתפתחת בקצב מסחרר והשימוש בכלים טכנולוגיים במוקדים הולך ומתרחב. טכנולוגית SIP היא אחת מאותן טכנולוגיות שחשוב שארגונים בעלי היקפי התקשרויות גדולים עם לקוחותיהם יכירו. חשוב לנו שתכירו את היכולת, הפוטנציאל ומידת הממשות של הטכנולוגיה לפיתוח מערך ההתקשרויות ההולך ומתרחב עם לקוחות הארגון שלכם.
אמנם ישנם ארגונים רבים הנמנעים ממעבר להתקשרות מבוססת IP, מתוך חששות הקשורים באבטחת מידע ובאיכות השיחה, אך מגמת השימוש בטכנולוגיה זו הולכת ומתרחבת ולאט לאט רשתות טלפוניה קווית יילכו וייעלמו – חשוב להכיר!
נתחיל במושגי הבסיס – מה זה בכלל?
IP – Internet Protocol
בפשטות, זוהי הכתובת הניתנת למכשירים הנמצאים על פני רשת מחשבים או אינטרנט ומעבירים מידע ביניהם. כך לכל מכשיר, מחשב, טלפון וסמארטפון, כתובת ייחודית לו.
Voip – Voice Over Internet Protocol וגם VON – Voice Over Net
הכוונה לטכנולוגיות המאפשרות התקשרויות קוליות על גבי רשתות IP, כגון רשת האינטרנט. כך לדוגמא, רבים מאיתנו מנהלים שיחות באמצעות ה- Skype.
SIP – Session Initiation Protocol
פרוטוקול המאפשר העברת מידע קולי (התקשרויות קוליות) ולא רק! על גבי רשת מחשבים או אינטרנט.
טלפוני IP/SIP
טלפונים (חומרה ותוכנה) הקיימים במוקדים, שעושים שימוש ברשת האינטרנט להתקשרות בשיחות עם לקוחותיהם. בד"כ טלפון IP הוא טלפון מקורי של יצרן המרכזיה הקיימת בארגון (חומרה), ותוכנת ה SIP תהיה אפליקציית טלפון של יצרן 'צד שלישי' המותקנת על המחשב (תוכנה). לכל סוג יתרונות וחסרונות.
אבל אנחנו לא כאן בכדי לסבך! להיפך ?
קודם כל בואו נבין – מה זה טלפון IP או SIP ?
פעמים רבות טלפוני IP מכונים גם – טלפון VOIP או טלפון SIP וגם Softphones, תלוי באיזה סוג מדובר.
זוהי הגדרה כוללת למגוון רחב של טלפונים – חומרה או תוכנה שעוצבו לתמוך בתנועת שיחות וניהולן על גבי רשת האינטרנט.
☚ בחירת טלפון ה-IP המתאים למוקד תלויה גם בתפקיד של משתמש הקצה במערך המוקדי. בהתאמה, ייבחר טלפון המאפשר מגוון צר / רחב יותר של יכולות.
☚ מעבר להוזלה משמעותית בעלויות התקשרות, יתרון נוסף של התקשרות על פני האינטרנט הינה היכולת לנהל מוקד מבוזר בו נציגי המוקד ממוקמים במספר אתרים ברחבי הארץ/העולם. כמובן שבאותו האופן ניתן גם לנהל מענה של נציגים העובדים מהבית.
טלפון IP/SIP – שני סוגים עיקריים:
- טלפוניה פיזית – Hardware Sip Phones
אלו מכשירי טלפון ממשיים הנראים כמו טלפונים רגילים וגם מתנהגים כך.
אך המכשירים הללו מקושרים לאינטרנט ויכולים לעשות שימוש ברשת האינטרנט לניהול ההתקשרויות השונות. כך תוכלו למצוא גם מכשירי טלפון כאלו שאינם מחוברים כלל בחוטים כי הם מתחברים באמצעות רשת ה-WI-FI (אבל זו כבר טכנולוגיה נפרדת ?) המכשירים הללו חולקים את כלל המידע עם המחשב.
- טלפוניה ווירטואלית – Softphones
מדובר בטלפונים מבוססי תוכנה. באמצעות התקנת אפליקציה על המחשב הנייח או הנייד, הטאבלט, ואפילו הסמארטפון. בעצם, כל מכשיר שיודע לעשות שימוש בתוכנת SIP ובעל מיקרופון או רמקול/אזניות. כך יכול הנציג לנהל את ההתקשרויות באמצעות המחשב וללא שימוש במכשיר טלפון ממשי-חומרה.
☚ האם נדרשים מכשירים מיוחדים לטובת המעבר לטכנולוגיית ה-SIP?
לא בהכרח! קיימים מתאמי VOIP המאפשרים לחבר בין הרשת לטלפונים הקיימים בארגון ולאפשר להם לשמש כטלפוניית SIP לכל דבר ועניין.
עד כאן להפעם על טכנולוגית SIP, בחלקו ה-2 של המאמר בנושא-
נפרט, נסביר ונדגים כיצד טכנולוגית ה-SIP רלוונטית למוקדים היום יותר מתמיד:
מהם יתרונותיה הנוכחיים וגם אלו העתידיים.
עקבו אחרינו והיו מעודכנים ?
זקוקים לסיוע בהטמעת טכנולוגיות לניהול המוקד?
צרו עמנו קשר– בשביל זה אנחנו כאן!