אם המשימה העומדת בפניך כעת היא להגביר את רמת המוטיבציה והמעורבות של הנציגיםות במוקד, המאמר הבא נועד בשבילך.
בפניך 8 דרכים מרכזיות להובלת שינוי מהסוג הזה במוקד.
אני תמיד ממליצה לא ללכת על הכל בבת אחת אבל בהחלט לבחור 2-4 ערוצים בהם שווה לפעול ולקדם את מצב המוקד בו זמנית ולבחון את תוצאות ההתקדמות לאורך תקופה.

8 דרכים לשיפור המוטיבציה והמעורבות של צוות המוקד

  • 1.הכשרה מתמשכת: השקעה בהכשרה והדרכה שוטפת ולאורך כל חיי הנציגיםות מאפשרת לייצר ולטפח ציר התפתחות ותחושה של התקדמות מקצועית ולא רק. ההכשרה מקצועית וגם הכשרה רכה (כמו סדנאות מיומנויות רכות) נותנת בטחון בעת ביצוע התפקיד והרגשה של התקדמות מקצועית. נסו לשים על ציר הזמן מקליטת הנציג ולאורך כל שהותו במוקד את ההדרכות השונות המועברות ובחנו מה חסר ומתי חסר והאם גם הגיע הזמן לתקשר את תכנית ההכשרה לצוות המוקד.

 

  • 2. משוב והוקרה כחלק מהגישה: כאן הכוונה אינה לקיום טכס מצטייניםות או העברת משוב אחת לחודש. אלו כמובן שגרות מאוד חשובות אך אני מבקשת ממך להסתכל על המכלול של הפעולות השוטפות שנכנסות תחת הכותרת משוב והוקרה. האם יש מקום להוסיף פעילות משוב בין קולגות או בין דרגי ניהול הביניים לשאר צוות המוקד? האם יש הכרה בהישגים אישיים וצוותיים בתדירות מספקת ובצורה נאותה? זה גם המקום לבחון את תכנית התגמול הקיימת במוקד להצטיינות ועשייה בהצלחה יתרה.

 

  • 3. סביבה תומכת באמת: כדי להוביל לשיפור ברמת המוטיבציה והמעורבות של הצוות חשוב שתטפחו במוקד אווירה פתוחה ומזמינה שבה נציגיםות מרגישיםות בנוח ואף מקבליםות עידוד לשתף רעיונות, לשאול שאלות ולהביע חששות.
    שיתוף שאתםן מעודדיםות הוא שיתוף מונחה והוא גם הזדמנות להוקרה והכרת תודה. האם יש כזה במוקד שלך?

 

  • 4. הרחבת תחומי אחריות וסמכויות: בכל מוקד אם תשאלו את הצוות תשמעו על סוגי פניות/טיפולים שפחות אוהביםות. שיותר קשה לקדם ותלויים בגורם אחר ולפעמים זה ממש מקשה על העבודה. אלו הצמתים המרכזיות לבחון אילו סמכויות תוכלו להוסיף לצוות כדי שיוכל לבצע את העבודה בקלות רבה יותר ועם הרבה פחות תסכול. היכולת לנהל בעצמם בעיות לרוב מגבירה מוטיבציה ומייצרת תחושה של יכולת השפעה ומעורבות גבוהה יותר בנעשה.

 

  • 5.תוכניות פיתוח קריירה: אני יודעת שלחלקכםן זה נשמע כמו הגדרה מפוצצת ואולי אפילו הגזמה אבל היום זה די לגיטימי ומתבקש להציע ולחשוף את צוות המוקד למסלולי קידום קריירה ברורים ואפשריים עבורם. לכל אפשרות כזו יש תנאים משל עצמה אבל אם אתםן מחפשיםות עובדיםות שייקחו את העבודה ברצינות ראוי להציע להםן את אותה רצינות בתמורה. זה יכול להיות עתודה ניהולית, או מעבר לתפקידים אחרים בחברה, זה יכול להיות הרחבת סמכויות ואפשרות ללימודים ע"ח החברה. בכל ארגון המאפיינים שלו ואם אין לך מושג מה יכולה להיות התשובה, כדאי לבדוק עם מנהליםות אחרים ו/או משאבי אנוש בארגון. אני מאמינה שתמצאו עוד מישהו.י שכבר עסוק.ה בסוגיה.

 

  • 6.שימוש מספק בטכנולוגיה: השקעה בכלים טכנולוגיים המפשטים את עבודת הנציגיםות במוקד מהווה מפתח משמעותי לשיפור ברמות המוטיבציה והמעורבות של הצוות. שימו לב, אני לא מתכוונת להוספת ערוצים דיגיטליים או לכל מהלך אחר שהנהנים העיקריים ממנו הם הלקוחות. זה נחמד ויכול להוסיף, כאן הכוונה לכלים טכנולוגיים שתומכים את עבודת הנציגיםות; מערכת ניהול ידע, אוטומציות או שילוב בוט בחלק משלבי השיחה. זה לא רק מייעל תהליכים, אלא גם מאפשר לנציגיםות להתרכז בעיקר ולרוב גם מייצר את התחושה של התקדמות ושיפור בתנאי העבודה.

7. גמישות בעבודה: הגמישות המוקדית יכולה לבוא לידי ביטוי במספר היבטים שונים וקשורה כמובן בגישה הניהולית שלך אבל גם בתנאי העבודה. אפשרות לעבוד בשעות משתנות ובשעות נוחות, לעבוד מרחוק, לשלב עניינים אישיים כשעולה הצורך ובאופן כללי לשמור על האיזון בו העבודה משתלבת בחיים ולא מנהלת אותם – זהו מפתח פופולרי מאוד בשנים האחרונות לשיפור בשביעות הרצון והמעורבות של עובדיםות, אני מניחה שגם עבורך. במוקדים לא תמיד יש גמישות מספקת, שווה לבדוק מה המחשבות של הצוות בנושא.

 

  • 8. טיפוח קשרים משמעותיים:  כאן הכוונה למידת ואופי החיבור האישי שיש לכל אחד מחברי.ות הצוות במוקד אחד לשני וכמובן לבעלי תפקידים נוספים במוקד כולל למנהליםות. בקשר משמעותי אני מתכוונת להכרות אישית מתמשכת, לקיומן של שיחות פרטניות בהן מדוברים צרכים ואתגרים, רגשיים ואחרים וגם מוצעת תמיכה. אם את.ה לא חושב.ת שזה קורה מספיק אצלך במוקד, דוגמא אישית היא דרך נהדרת להתחיל לחזק את ההיבט הזה וגם למדוד את הדופק ולהבין מה עוד חסר לצוות כדי להתקדם גם בזה.

 

כמו תמיד, גם כשאני מקפידה לפרט אני מגיעה לסיום ומרגישה שיש עוד הרבה מה לומר בנושא הענק הזה וגם במקרה של פיתוח ושיפור רמת המוטביציה ומעורבות צוות המוקד.
אני מקווה שמצאת במאמר לפחות 2 תחומים לפיתוח וקידום ומזמינה אותך לחזור ולקרוא את המאמר הזה בכל פעם שיש לך הרגשה שהגיע הזמן להתרענן בעשייה 🙂

נהיה בקשר ולהתראות במוקד,
אורית מאוטוריטה

הגיע הזמן לפיתוח ארגז הכלים לניהול המוקד?
צרו עמנו קשר– בשביל זה אנחנו כאן!