ממבחן ללמידה

 

הכירו את שני מנהלת מוקד מכירות
הכירו את גל  מנהל צוות מנוסה, חדש במוקד

כלים מותאמים לדינמיות המוקדית

 "לפני חודשיים מנהלת הצוות שלי עזבה במפתיע, אחרי 3 שנים בתפקיד. היא הייתה דמות מרכזית במוקד ועשתה עבודה מעולה, ואני נשארתי בלי מנהלת מהיום למחר. עשיתי תהליך גיוס מהיר וגייסתי מנהל צוות עם ניסיון ניהולי במוקדי מכירות. היה לי חשוב שזה יהיה מישהו עם ניסיון ניהולי שלא יצטרך להתחיל מאפס"
❓מצוין, ואיך הולך לו בתפקיד עד כה? 
"אני חלוקה בדעתי. מצד אחד יש לו הרבה ביטחון ויש לו הרבה רעיונות חדשים. מצד שני, אני מרגישה שהוא עסוק בעיקר בלהוכיח את עצמו מולי. אני חושבת שהוא לא מספר לי את כל האמת בנוגע למה שקורה במוקד. איכשהו תמיד הכל טוב והכל ורוד, ואין לו שום קשיים. בשבוע שעבר גיליתי במקרה על ריב שהיה לו עם אחת הנציגות בנוגע לסידור העבודה, והוא לא סיפר לי עליו".
❓פתחת מולו את הנושא?
"בהתחלה לא ידעתי כל כך איך לגשת לזה, אבל אחרי המקרה שקרה – החלטתי שאני חייבת לדבר איתו. כששאלתי אותו על זה, הוא אמר שזה היה קצר, שהוא התמודד עם זה בזמן אמת, ושהוא לא רצה להטריד אותי בזה. אמרתי לו שחשוב לי להבא להיות מעורבת ולשמוע על דברים כשהם קורים. הוא הסכים, אבל אני עדיין לא בטוחה שזה ישנה משהו בהתנהלות שלו".

 

מזדהים עם שני ???
יש לנו טיפ קפסולרי בדיוק בשבילכם 

ממבחן ללמידה

מה זה –

למנהלים רבים בתפקידי ניהול ראשונים, יש צורך טבעי בלהוכיח את עצמם למול המנהלים שלהם. לעיתים זה בגבולות הטעם הטוב, ולפעמים הם חוששים מאד לטעות, באופן שמקשה עליהם לשתף בקשיים. יתרה מכך, מנהלים שממוקדים בעיקר בלהצליח ולהוכיח, חוששים להתנסות בדברים חדשים ונשארים בעיקר באזור הנוחות שלהם.
לשיטתנו, אחד מהתנאים החשובים להצלחה בתפקידי ניהול ראשונים במוקד, הוא להבהיר למנהלים שהם לא נמצאים במבחן, ולספק ללהם מרחב בטוח ללמידה.

פיתוח מנהלים – מותאם למוקדים

למה זה

 כי מנהלים שמה שחשוב להם זה להצליח, יבחרו לעשות בעיקר את הדברים שהם כבר יודעים, וימנעו מלהתנסות בדברים חדשים.
 כי ככל שמנהל ירגיש שהוא בתהליך למידה, ושמותר לו לטעות, כך הוא יהיה פתוח יותר למול המנהלים שלו וירגיש בנח לשתף בהתמודדויות מהשטח.
 כי למידה היא תנאי הכרחי להתפתחות! מנהל שלא לומד, משאיר במקום את עצמו ואת הצוות שלו.

איך זה –

אז מה אנחנו ממליצים?
לייצר למנהלים מרחב מוגדר ובטוח ללמידה. כזה שמציגים אותו ומשוחחים על מטרותיו.
איך עושים את זה? הנה מספר רעיונות-
-כשאתם מציבים בפניהם משימה חדשה, תאמו ציפיות והדגישו שזה לא מבחן! שהמטרה היא להתנסות ולהתפתח.
-כשאתם מבחינים כי המנהל חווה חוסר הצלחה, אמרו לו במפורש שמותר ואפילו אנושי לטעות, והפכו את הטעות להזדמנות ללמידה.
-בקשו מהמנהלים שתחתיכם להגיע לישיבה השבועית שלכם עם דבר אחד חדש שהם למדו השבוע כמנהלים.
-הנחו אותם להגיע לישיבות השבועיות עם דילמה ניהולית עליה הם רוצים להתייעץ.

זכרו שקצב העשייה המוקדי מושך אליו לרוב מנהלים משימתיים שהצלחתם חשובה להם!
הקפידו לתת להם מרחב להצלחה, לצד מרחב ללמידה. כי זו הדרך הנכונה להתפתחות ניהולית.
בהצלחה

עקבו אחרינו למיטב הטיפים מתוך
קפסולות הניהול הממוקדות שלנו
ובהצלחה 


  1. הגיע הזמן לפיתוח ארגז הכלים לניהול המוקד?
    צרו עמנו קשר– בשביל זה אנחנו כאן!