-
הוא מגן על הנציגים' אמר לי סמנכ"ל השיווק על מנהל מוקד המכירות שתחתיו.
אותו מנהל מוקד ניהל משא ומתן ארוך על היעדים של המוקד באותו החודש למרות שידע לומר בעצמו שהם ברי השגה. ואני, כדרכי, מתעקשת על המילה -שאלתי: הוא מגן או מתגונן?אם נפתח מילון נראה שמגן הוא מי שעוסק בהגנה ומגונן לעומת זאת יכול להיות בעל משמעות זהה אבל גם יכול להיות – מי ששומר ומגן יתר על המידה. אם היעדים ברי השגה להמנע מלהציב אותם זו הגנה?!
כל מי שמנהל מוקד כבר יותר משנה, ויש כאלו שבהרבה פחות, יודע לומר שהמשאב היקר ביותר במוקד הוא האנשים. ולא רק בגלל משבר הגיוס והקושי לשמר נציגים לאורך זמן.
פשוט כי בלי אנשים אי אפשר להגשים אף חלום, אין דרך להוביל שום מהלך, אי אפשר להגיע לתוצאות.
לא בכל מחלקה בארגון זה ככה, במוקד זה ככה.
מנהלי.ות מוקדים שוקלים בכובד ראש מהלכים שעלולים לעורר התנגדות בקרב הצוות;
שינוי מבנה המשמרות, מעבר לאתר חדש, החלפת מערכת, סידור מחודש של מקומות הישיבה, שינוי תנאי עבודה ועוד.. כל אלו עוברים תמיד דרך מסננת 'איך יגיבו העובדים?'.
רק אחרי חשיבה מעמיקה ובחינת הסיכונים האפשריים יוצאים לדרך. זוהי חלק מהאחריות של מנהל.ת המוקד ומי ש'מפספס' לבדוק את הנושא מגלה מהר מאוד שגם בלי הכנה מקדימה, לצוות המוקד תהיה תגובה, לפחות אחת.לעיתים, מנהלי.ות עוברים ממצב מגן למצב מגונן, ואז כל שינוי נתפש כשלילי ובעל השלכות בעייתיות.
ברור שהצוות שלכם יגלה התנגדות לשינוי, וזה גם ברור שתעלה התנגדות גם במקרים בהם השינוי הוא חיובי באופן מובהק. אנחנו בני אדם סך הכל, יצורים של הרגלים, וכל שינוי מערער לנו במידת מה את האדמה מתחת לרגליים אז 'למה לשנות בכלל?'..שלא תטעו, אני לא בעד שינוי בכל מחיר, אני כן בעד התפתחות. לפעמים המנהל המגונן הוא בעצמו תקרת הזכוכית של הצוות שלו ברמת ביצועים-ברמת תגמולים-ברמת התפתחות. תקרת הזכוכית של הצוות ושל המוקד כולו.
אז השבוע אני רוצה להשאיר אתכםן עם סימן שאלה כל אחד לעצמו ולעצמה:
מתי והיכן אני מגנ.ה על הצוות שלי ומתי מגוננ.ת?
זכרו שלגונן לא בהכרח מגן על הצוות שלכם ושכדי להגיע להישגים חדשים במוקד עליכםן להיות המובילים.ות והמגנים.ות ובוודאי שלא המונעים.ות והמגוננים.ות.מקווה שנתרמת,
אורית מאוטוריטה
הגיע הזמן לפיתוח ארגז הכלים לניהול המוקד?
צרו עמנו קשר– בשביל זה אנחנו כאן!