בזמן שאנחנו נכנסים לשבוע ה-6 לתוך ניהול המוקד בימי הקורונה, כולנו כבר אימצנו לעצמינו התנהלות חדשה במצבים הניהוליים השונים במוקד. פגשנו כלים טכנולוגיים שהפכו להיות הכלים המרכזיים שמשמשים אותנו בימים אלו, התנסינו, שיחקנו והתרגלנו לעשות בהם שימוש.
כל אחד מאיתנו, הפך בפני עצמו להיות מוקד עצמאי קטן שמתנהל ומנהל מרחוק, מהבית.
ניהול צוות המוקד מהבית, ניהול מבוזר שמחייב מנהלי מוקדים לפעול בדרכים שונות מבעבר בכדי להתמודד עם אחד מהחסמים המרכזיים שנוספו לנו עם השינוי בהתנהלות – חסמי התקשורת.
במעבר לעבודה מהבית, ללא מפגש בלתי אמצעי עם הנציגים והמנהלים במוקד, איבדנו חלק משמעותי מיכולת העברת המסרים שלנו. שפת הגוף וטון הדיבור, המשמעותיים כ"כ בהעברת המסר, הולכים לאיבוד במעבר לתקשורת כתובה.
לעומת זאת, שיחות הוידאו מאפשרות לנו להמשיך ולהעביר מסרים, הכי קרוב ודומה למה שהכרנו במפגשים פנים אל פנים, כמו שהיה פעם 🙂
מהסדנאות שלנו בשבועות האחרונים כבר נתקלנו בלא מעט התנגדויות לשימוש בשיחות הוידאו כערוץ מרכזי להתנהלות מול הצוות, ואנחנו מבינים אתכם! אבל, ישנם מצבים בהם לא נוותר על הוידאו, וחשוב שנעשה ככל יכולתנו כדי שהמסרים שלנו יעברו כמו שאנחנו רוצים!
אז הכנו עבורכם את המצבים שבהם אנחנו ממליצים לכם – לפתוח את המצלמה! שלא תגידו שלא ידעתם :).
3 מצבים בהם עוברים לתקשורת בוידאו
1. הגיע הזמן לשיחת משוב
בין אם זו שיחת משוב שגרתית, כזו שאתם מקפידים לעשות גם בימי קורונה, על הקשבות וביצועים ובין אם זו שיחת משוב על אירוע מסוים שהתרחש, בכל מקרה, חשוב להקפיד לעשות אותה בוידאו. כידוע לכולנו, לשיחת משוב השפעה משמעותית על תפקוד הנציג/המנהל. זה הזמן להעביר את המסר בצורה הכי מדויקת שתוכלו ולוודא שהמסר הועבר כפי שרציתם. לשם כך, כדאי שיראו אתכם ושאתם תראו את הממושב שלכם.
2. בנושאים טעונים עוברים לוידאו
כשאתם נדרשים להעביר מסר או לטפל בנושא טעון שעלול לייצר עימות או ויכוח, אל תחכו לפיצוץ אלא עשו הכל כדי למנוע אותו. בשיחת הוידאו תוכלו להישיר מבט לצוות שלכם ולדבר על הנושא בצורה הכי ישירה שהמציאות מאפשרת. כך יהיה פחות מקום לפרשנויות ופחות מקום למסקנות לא נכונות. כאמור, הוידאו מאפשר לכם להשתמש בכל האמצעים החזותיים העומדים לרשותכם בהעברת מסר ואנחנו בטוחים שאתם כבר מנוסים מספיק בשביל לדעת שעדיף לפעול כך עוד לפני שנושא הופך לבעיה. אם יש ספק, אין ספק! עוברים לוידאו ומונעים קצרים בתקשורת.
3. מסרים אישיים לחוד ומסרים טכניים לחוד
שיחת וידאו יכולה לשרת אתכם מצוין גם במתן הנחיות טכניות, באמצעות אפליקציות כמו ZOOM תוכלו לשתף מסך ולהנחות בצורה ברורה גם נציגים מהבית. אבל אנחנו כאן כדי להציג את המקרים בהם חובה לעשות שימוש בוידאו ובכל הקשור למסרים אישיים – זו בהחלט הדרך המועדפת! מסר אישי לנציג יכול לעסוק בהתנהלות שלו, בתפוקות שלו או בכל דבר אחר שנוגע אליו באופן פרטני. במקרים כאלו, באופן טבעי, מפלס הרגישות גבוה יותר ולכן עדיף שיעמדו לרשותכם כמה שיותר אמצעים שיאפשרו לכם לוודא שהמסר נקלט כהלכה. יש לכם משהו חשוב להגיד לאחד הנציגים? עשו זאת פנים אל פנים.
אנחנו ממליצים לכם לשלב את שיחות הוידאו גם בשגרות ניהול המוקד שאתם מיישמים בימי הקורונה.
אבל בינתיים אנחנו משאירים אתכם עם הטיפים האלו ומזכירים לכם שאין מה לפחד מהמצלמה! שרק מסייעת לנו להעביר את המסרים הניהוליים שלנו בצורה מיטבית יותר, במיוחד בימים אלו!
עד כאן לבינתיים.
אנחנו נמשיך לפרסם עבורכם עוד ועוד מאמרים מקצועיים חשובים להתנהלות המוקדית בימי קורונה.