איוורור – זה ברור!?
הכירו את אבי ? מנהל מוקד שירות תפעולי, תפקיד ראשון בעולמות המוקדים
הכירו את ניצן, דור וענת ? מנהלי צוות ותיקים במוקד
"כשנכנסתי לתפקיד, אחת המשימות המרכזיות שהיו לי היא החלפת מערכת CRM. לפני חודש וחצי המערכת נכנסה למוקד, ואנחנו עדיין בעיצומו של תהליך ההטמעה. ידעתי שזה תהליך ארוך ומורכב, והיה לי חשוב לרתום את מנהלי הצוותים לתהליך מהרגע הראשון. מבחינתי הם אלה שצריכים להוביל ולהטמיע אותו בשטח עם הנציגים".
❓ואיך הולך לכם?
"למרות ההכנה שעשיתי, ושעשו לי, לא ציפית שהתהליך יהיה כל כך מסובך. אנחנו משקיעים המון זמן על שינוי של תהליכי עבודה והדרכה של הנציגים, וכל שבוע יש הפתעה אחרת שדורשת שינויים בשטח. המנהלים עושים עבודה טובה, אבל אני מרגיש שהם כבר גמורים. העבודה הצמודה עם הנציגים על המערכת פשוט לא נגמרת, וכבר גרמה גם לעזיבה של נציגים וגם לריבים…"
❓מה מנהלי הצוותים אומרים על זה?
"הם בעיקר מתלוננים על עומס ועל עבודה שלא נגמרת. כבר הרבה זמן לא הייתה לנו ישיבת מנהלים, כי אנחנו עסוקים בשוטף, אז לא היה לי כל כך זמן לשבת איתם כמו שצריך. בין לבין אני משתדל לצ'פר אותם כמה שיותר, לתת להם מילה טובה, וגם הגדלנו להם את הבונוס החודש. אבל אני עדיין מרגיש שמאד קשה להם"
גם המנהלים שלכם בתקופת עומס במוקד ???
יש לנו טיפ קפסולרי בדיוק בשבילכם
איוורור – זה ברור!?
מה זה –
בכל מוקד יש תקופות עומס – כתוצאה מעונתיות, משינויים בתהליכי עבודה, הטמעת מערכת חדשה, שינויי רגולציה, ועוד ועוד. ואם נודה על האמת, השיגרה המוקדית היא שיגרה גדושה במשימות גם ככה. לפעמים יום אחד בחייו של מנהל במוקד, עלול להיות מורכב מהתמודדויות שמנהלים בענפים אחרים חווים במשך חודש שלם. הג'גלינג הנדרש בין מענה מקצועי ואישי לנציגים, הובלת תהליכים מקצועיים, תפעול מערכות, טיפול בתלונות, ניהול הזמינות, הנעת המשמרת, מעקב אחר הביצועים ועוד ועוד – יכול ליצור תחושת עומס, קונפליקטים ניהוליים והתמודדויות מורכבות.
את השיגרה המוקדית לא נשנה…אך חשוב מאד לספק למנהלים מקום מובנה ובטוח לפרוק ולאוורר את ההתמודדויות הניהוליות שלהם.
למה זה –
כי מניסיוננו בשטח מנהלים במוקדים אוהבים את העומס, אך הוא עדיין יכול לייצר תסכול שעלול להצטבר ולגרום לשחיקה.
כי לפעמים רק היכולת לפרוק ולשתף במה שקורה, מאפשרת ריענון ומספקת אנרגיה וכוחות מחודשים לעשייה הניהולית.
כי שיתוף באתגרים מאפשר למנהלים לעבד את האופן בו הם חושבים ופועלים, ולפתח את יכולות החשיבה הניהולית שלהם.
איך זה –
אז מה אנחנו ממליצים?
כנסו את המנהלים שלכם אחת לשבועיים/חודש לישיבה בת שעה שמיועדת לאיוורור! בישיבה, הסבירו להם שהמטרה היא לספק להם מקום בטוח לפרוק ולאוורר את החוויות הניהוליות שלהם.
בישיבה, אנו ממליצים להקפיד על הדגשים הבאים-
1.בקשו מכל אחד מהמנהלים להגיע לישיבה עם 2 התמודדויות ניהוליות בהן הם חוו קושי, לטובת שיתוף.
2. ערכו את המפגש בסביבה נעימה, ובאווירה פתוחה. אם ניתן, עשו זאת מחוץ למוקד.
3. הדגישו את חשיבות הדיסקרטיות כדי שכולם ירגישו בנח לשתף.
4. עודדו את המנהלים להגיב ולהתייחס לשיתוף של חבריהם, ולשתף ברעיונות שלהם להתמודדות עם מקרים דומים.
זכרו שהמציאות המוקדית מייצרת לא מעט אתגרים ניהוליים, ושהמנהלים שתחתיכם זקוקים לחניכה וליווי.
שיתוף ופורקן של התמודדויות ניהוליות בשטח היא דרך מעולה להוריד את מפלס הלחץ מצד אחד, ולייצר נקודת מבט חיצונית על חשיבות העבודה הניהולית מצד שני.
בהצלחה
עקבו אחרינו למיטב הטיפים מתוך
קפסולות הניהול הממוקדות שלנו
ובהצלחה
הגיע הזמן לפיתוח ארגז הכלים לניהול המוקד?
צרו עמנו קשר– בשביל זה אנחנו כאן!