משוב
☚ הגדרה: כל תשדורת מילולית או בלתי מילולית הבאה כתגובה להתנהגות.
משוב הוא חלק בלתי נפרד ממשימות המנהלים בעולם המוקדים ואנו פוגשים משובים במגוון צורות. ריכזנו עבורכם מספר נקודות חשובות על תהליך המשוב במוקד –
☚ סוגי משוב המתקיימים ומתאימים לביצוע במוקד:
✓ משוב תקופתי – אחת לחודש
✓ משוב כתף אל כתף
✓ משוב בסיום תכנית הנעה
✓ משוב בשיחת שכר חודשית
☚ וגם, איך המשוב משרת אותנו?
✓ מחזק את יחסי המנהל עם הנציג
✓ בונה יחסי אמון
✓ משפר את רמת ואיכות העבודה של הנציגים
✓ תורם לשימור הנציגים
✓ מאפשר את חיזוק השליטה והבקרה בניהול הצוות
✓ מהווה דרך להעברה והטמעה של מסרים
✓ עוזר לשפר מיומנויות בקרב נציגי המוקד
✓ משמר ומחזק חזקות
☚ חשוב לזכור ✍
מעבר למשוב הרשמי שאנו מעבירים לנציגים, מתקיים תהליך משוב גם במצבים פחות רשמיים במוקד. למשל, בעת העברת תדריך, במעבר בין עמדות הנציגים, בקפיטריה, בהתייעצות המקצועית של הנציגים ובעצם, בכל מפגש אקראי (או לא) מול הנציג. לכן, חשוב לשים לב בכל מפגש ותקשורת לאופן העברת המסרים ולשימוש נכון ביסודות המשוב ההחיוניים.
☚ כללי אצבע למשוב יעיל ומעצים ⚖ :
✓ הקפידו על המשכיות במתן המשוב ובתכניו
✓ הדגישו חזקות ונקודות השימור על מנת להעצים את הנציג
✓ בחרו והתמקדו ב-2-3 מוקדים לשיפור לכל היותר
✓ הקפידו לספק דוגמאות לאופן הביצוע בו בחרתם להתמקד במשוב
✓ הקפידו לספק כלים מעשיים לשיפור ולביצוע מיטבי
☚ ומה עוד?
על תהליך פיתוח מיומנויות משוב וחניכה למנהלים במוקדים כבר שמעתם? צרו עמנו קשר וקבלו את כל הפרטים.
מדריך מלא לאימון נציגי המוקד גם יוכל לסייע לכם בתהליכי המשוב במוקד והוא נמצא כאן.
בהצלחה!