מוקד תיאום פגישות – טלמיטינג
אנו באוטוריטה נחשפים רבות למוקדי תיאום פגישות, לא אחת, אלו אנחנו שמבשרים למנהלי המוקדים שהם מנהלים מוקד ולמתאמי הפגישות שהם עובדים במוקד.
כמובן של'בשורה' זו משמעויות רבות וכבדות משקל בהתנהלות הצוות ובשיטות הנכונות והנחוצות להצלחתו.
ישנם 3 נושאים מהותיים שחשוב להבהיר בכל הנוגע למוקדי תיאום פגישות. אלו הם שלושת העקרונות המנחים של מוקד מסוג זה.
1. מוקד תיאום פגישות הוא מוקד מכירות.
האמונה הרווחת היא שמוקדי מכירות הם כאלה בהם נציגי המכירות מבצעים תהליך מכירה המסתיים במסירת מס' כרטיס אשראי ו/או חתימה על התחייבות רכישה. בפועל, תהליך מכירה אינו מורכב משלב אחד וסופי, בוודאי לא במציאות העסקית הנוכחית בה התחרות, כמעט בכל ענף, מאוד גבוהה.
גם כאשר מדובר במוקד בו השיחות הינן שיחות תיאום פגישות חשובה מאוד ההבנה של מנהל המוקד כי זהו מוקד מכירות לכל דבר ועניין. ישנה חשיבות רבה להבנה זו כי עימה מגיעות המשמעויות החיוניות של ניהול מוקד מכירות. ניהול המצריך שיטות, כלים, שגרות ומיומנויות מקצועיות המותאמות לעולם זה.
ועוד דבר, הדגש המרכזי שאנו למדים מניסיוננו בליווי מוקדים הוא ההבנה שמוקד תיאום פגישות, באופן זהה למוקד מכירות נדרש לתכניות הנעה שוטפות.
2. נציג תיאום פגישות הוא נציג מכירות.
אמנם זה נראה כאילו אנו מציינים את המובן מאליו אך המשמעויות לכך אינן ברורות לכל. נציג המתאם פגישות לרוב נתפס כסוג של 'פקיד' בלבד. מבלי חלילה לזלזל או להפחית מכבודה של עבודה זו, נציגי תיאום פגישות נדרשים לסט מיומנויות שונה מזה של פקידים, באשר הם. נציגי תיאום פגישות הם נציגי מכירות לכל דבר ועניין.
מנהל מוקד תיאום פגישות אשר מבין כי הנציגים הדרושים לו הם נציגי מכירות יידע לבנות את פרופיל המשרה הדרוש ולגייס את האנשים המתאימים למשימה.
נציגי מכירות מאופיינים בקווים מאוד ברורים, החל מאופן ההתנהלות והשיח שהם מייצרים, דרך התכנים שהם מגישים לשומע ולבסוף במידת החתירה שלהם להשגת מטרותיהם.
כמובן שזהו רק תיאור כללי של פרופיל נציג המכירות במוקד. אך ראשית כל חשובה ההבנה כי נציגים המתאמים פגישות הם נציגי מכירות לכל דבר ועניין.
ועוד דבר, נציגי מכירות אשר אינם רואים עצמם כאנשי מכירות, אינם מתאימים לכם! גם אם הם 'רק צריכים לתאם פגישות'. נציגי מכירות הם אלו שמתאמים פגישות. כי 'מכירת פגישה' היא מכירה לכל דבר.
3. הכלים הנדרשים במוקד תיאום פגישות הם כלים מכירתיים.
כאמור, מוקד תיאום הפגישות הינו מוקד מכירות ועל כן הנציגים הינם נציגי מכירות. ככאלו, יש לספק להם כלים מכירתיים תומכים לביצוע משימת תיאום הפגישות על הצד הטוב ביותר. כלים מכירתיים תומכים לנציגי מכירות הינו ביטוי כולל לכלים רכים (מיומנויות מכירה, תסריטי שיחה, מענים להתנגדויות ועוד), כלים טכנולוגיים (מערכת קשרי לקוחות, ערוצי התקשרות שונים ללקוחות ועוד) וכלים מקצועיים נדרשים הקשורים לעולם התוכן בו עוסק המוקד.
נציגי המכירות חייבים לקבל מעטפת תומכת לניהול שיחות המכירה במוקד, כאשר מטרתם הינה – תיאום פגישות איכותיות, המתקיימות ומבשילות, בסופו של דבר, למימוש עסקי.
ועוד דבר, כיאה לכל מוקד מכירות המורכב מנציגי מכירות. גם במוקד תיאום פגישות ישנה חשיבות רבה לכלים ולאימון שניתן לנציגי המכירות במטרה לשפר את יחסי ההמרה ולייצר כמה שיותר פגישות איכותיות. הקנו לנציגי המכירות במוקד שלכם כלים אלו ושאפו לשיפור תמידי.
שלושת ההיבטים המופיעים מעלה, משמעותיים וחיוניים מאוד לתפישתו של המנהל או המנהלת העומדים בראש מוקד תיאום פגישות. אנו, באוטוריטה, מקווים שהצלחנו לגרום לכם לראות את המוקד בראשו אתם עומדים באופן מעט שונה, מקצועי יותר ובעיקר – מוקדי יותר ומכירתי יותר.
רוצים לשמוע עוד על ניהול מוקדי תיאום פגישות? צרו עימנו קשר, בשביל זה אנחנו כאן!